-
Ustroj grada
- Gradonačelnik
-
Gradsko vijeće
- 29. sjednica 12.studenog 2024.
- 28. sjednica 12. rujna 2024.
- 27. sjednica 12. lipnja 2024.
- 26. sjednica 30. travnja 2024.
- 25. sjednica 21. ožujka 2024.
- 24. sjednica 29. veljače 2024.
- 23. sjednica 31. siječnja 2024.
- 22. sjednica 26. prosinca 2023.
- 21.sjednica 13. prosinca 2023.
- 20. sjednica 30. studenog 2023.
- 19. sjednica 30. listopada 2023.
- 18. sjednica 21. rujna 2023.
- 17. sjednica 11. srpnja 2023.
- 16. sjednica 7. srpnja 2023.
- 15. sjednica 26. travnja 2023.
- 14. sjednica 27. siječnja 2023.
- 13. sjednica 15. prosinca 2022.
- 12. sjednica 21. studenog 2022.
- 11. sjednica 29. rujna 2022.
- 10. sjednica 21. srpnja 2022.
- 9. sjednica 23. svibnja 2022.
- 8. sjednica 11. travnja 2022.
- Izvanredna sjednica Gradskog vijeća - 30. ožujka 2022
- Izvanredna sjednica Gradskog vijeća – 14. ožujka 2022.
- 7. sjednica 31. siječnja 2022.
- 6. sjednica 13. prosinca 2021.
- 5. sjednica 1. prosinca 2021.
- 4. sjednica 28. listopada 2021.
- 3. sjednica 19. kolovoza 2021.
- 2. konstituirajuća sjednica 9. srpnja 2021.
- Konstituirajuća sjednica Gradskog vijeća 17.6.2021.
- Radna tijela Gradskog vijeća
- Zapisnici
-
Zapisnici starijih sjednica - mandat 2017. - 2021.
-
34. sjednica 22. ožujka 2021.
-
33. sjednica 28. siječnja 2021.
-
32. sjednica 18. prosinca 2020.
-
31. sjednica 10. prosinca 2020.
-
30. sjednica 27. listopada 2020.
-
29. sjednica 17. rujna 2020.
-
28. sjednica 17. lipnja 2020.
-
27. sjednica 30. ožujka 2020.
-
26. sjednica 23. siječnja 2020.
-
25. sjednica 12. prosinca 2019.
-
24. sjednica 5.studenog 2019.
-
23. sjednica 23. rujna 2019.
-
22. sjednica 27. lipnja 2019.
-
21. sjednica 23.svibnja 2019.
-
20. sjednica 8. svibnja 2019.
-
19. sjednica 11. veljače 2019.
-
18. sjednica 24. siječnja 2019.
-
17. sjednica 17. prosinca 2018.
-
16. sjednica 28. studenog 2018.
-
15. sjednica 22. listopada 2018.
-
14. sjednica 21. rujna 2018.
-
13. sjednica 3. kolovoza 2018.
-
12. sjednica 6. lipnja 2018.
-
11. sjednica 17. svibnja 2018.
-
10. sjednica 17. travnja 2018.
-
9. sjednica 20. veljače 2018.
-
8. sjednica 30. siječnja 2018.
-
7. sjednica 12. prosinca 2017.
-
6. sjednica 29. studenog 2017.
-
5. sjednica 27. listopada 2017.
-
4. sjednica 12. listopada 2017.
-
3. konstituirajuća sjednica 03.08.2017.
-
2. konstituirajuća sjednica 20.07.2017.
-
Konstituirajuća sjednica Gradskog vijeća 28.06.2017.
-
34. sjednica 22. ožujka 2021.
- Zapisnici starijih sjednica
- Gradska uprava
- Mjesna samouprava
-
-
Sazvana 7. sjednica Gradskog vijeća
12.12.2017.Predsjednica Gradskog vijeća Maja Sepčić sazvala je 7. sjednicu Gradskog vijeća Grada Cresa za dan 12. prosinca 2017. godine, s početkom u 15.00 sati u vijećnici Grada Cresa.
Za sjednicu je predložila sljedeći DNEVNI RED:
Usvajanje zapisnika sa 6. sjednice Gradskog vijeća. (zapisnik)
1. Aktualni sat.
2. Informacija o osnivanju Dječjeg Gradskog vijeća Grada Cresa.
3. Prijedlog odluke o osnivanju Dječjeg Gradskog vijeća Grada Cresa. (odluka)
4. Prijedlog izmjena Pravilnika o ostvarivanju prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija
5. Prijedlog odluke o izmjenama i dopunama Proračuna Grada Cresa za 2017. godinu. (odluka)
6. Prijedlog Proračuna Grada Cresa za 2018. godinu s projekcijom proračunske potrošnje Grada Cresa za period 2018. do 2020. godine. (proračun, obrazloženje)
-Odluka o izvršavanju Proračuna Grada Cresa za 2018. godinu.
-Prijedlog Programa javnih potreba u sportu za 2018. godinu.
-Prijedlog programa javnih potreba u kulturi za 2018. godinu.
-Prijedlog programa javnih potreba u predškolskom odgoju za 2018. godinu.
7. Prijedlog Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture u Gradu Cresu za 2018. godinu. (program)
8. Prijedlog Programa održavanja komunalne infrastrukture za 2018. godinu. (program, javna rasvjeta, oborinska, nerazvrstane ceste, slivnici, zelene površine, komunalne usluge)
9. Prijedlog odluke o dodjeli javnih priznanja.
10. Prijedlog rješenja o imenovanju predsjednice i članova Odbora za turizam. (rješenje)
11. Prijedlog rješenja o imenovanju predsjednika i članova Odbora za promet. (rješenje)
12. Prijedlog rješenja o imenovanju predsjednika i članova Savjeta za zaštitu prirode i očuvanje okoliša. (rješenje)
13. Prijedlog rješenja o imenovanju Vijeća za koncesijska odobrenja. (rješenje)ZAPISNIK
Sastavljen na 7. sjednici Gradskog vijeća Grada Cresa održanoj dana 12. prosinca 2017. godine u Gradskoj vijećnici Grada Cresa, s početkom u 17.00 sati.
Na sjednici je prisutno 11 vijećnika i to: Patris Salković, potpredsjednik Gradskog vijeća i vijećnici: Jadranka Blatt, Marčelo Damijanjević, Oliver Filipas, Natalija Marelić Tumaliuan, Dragan Medarić, Samir Mujagić, Fiorenco Pinezić, Josip Pope, Lino Sinčić i Stjepan Vodenac. Opravdano odsutni: Maja Sepčić i Sanja Tomić.
Na sjednici su još prisutni: Kristijan Jurjako, gradonačelnik Grada Cresa; Marin Gregorović, zamjenik gradonačelnika; Nada Kremenić, pročelnica Upravnog odjela za proračun i financije, komunalni sustav i prostorno planiranje; Dubravka Fak, voditeljica Odsjeka za komunalno-stambeni sustav i prostorno planiranje; Neven Kruljac, član uprave društva Vodoopskrba i odvodnja Cres Lošinj d.o.o.; Ana Toić, potpredsjednica Odbora za dodjelu javnih priznanja; Katarina Vitić, predstavnica Društva Naša djeca Cres; Walter Salković; Bojan Purić i Patricija Purić, pročelnica Ureda Grada, koja vodi ovaj zapisnik.
Patris Salković otvorio je sjednicu i predložio sljedeće izmjene i dopune dnevnog reda:
Sa predloženog dnevnog reda skidaju se 3., 4. i 13. točka dnevnog reda i to:
- “Prijedlog odluke o osnivanju Dječjeg Gradskog vijeća Grada Cresa” iz razloga što predlagač odluke nije prisutan na sjednici,
- “Prijedlog izmjena Pravilnika o ostvarivanju prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija” iz razloga jer vijećnicima nije dostavljen prijedlog akta,
- “Prijedlog rješenja o imenovanju Vijeća za koncesijska odobrenja” iz razloga što je Gradonačelnik, kao predlagač, povukao tu točku s dnevnog reda.
U dnevni red na prijedlog Gradonačelnika, uvrštavaju se sljedeće točke dnevnog reda:
- Prijedlog odluke o financiranju kapitalnog projekta izgradnja, rekonstrukcija i sanacija javnih, lokalnih i nerazvrstanih cesta, te gospodarskih i poljoprivrednih prometnica na području Grada Cresa.
- Prijedlog odluke o financiranju kapitalnog projekta izgradnja, rekonstrukcija, sanacija, uređenje i opremanje komunalne infrastrukture vodoopskrbe i odvodnje otpadnih i oborinskih voda.
- Prijedlog odluke o financiranju kapitalnog projekta izgradnja i rekonstrukcija javne rasvjete.
Na pisani prijedlog petorice vijećnika (Marčelo Damijanjević, Lino Sinčić, Samir Mujagić, Josip Pope i Fiorenco Pinezić) u dnevni red uvrštavaju se sljedeće točke dnevnog reda:
- Prijedlog za opoziv predsjednice Gradskog vijeća.
- Izbor predsjednika Gradskog vijeća.
Jednoglasno je usvojen sljedeći
Dnevni red:
1. Aktualni sat.
2. Informacija o osnivanju Dječjeg Gradskog vijeća Grada Cresa.
3. Prijedlog odluke o izmjenama i dopunama Proračuna Grada Cresa za 2017. godinu.
4. Prijedlog Proračuna Grada Cresa za 2018. godinu s projekcijom proračunske potrošnje Grada Cresa za period 2018. do 2020. godine.
-Odluka o izvršavanju Proračuna Grada Cresa za 2018. godinu.
-Prijedlog Programa javnih potreba u sportu za 2018. godinu.
-Prijedlog programa javnih potreba u kulturi za 2018. godinu.
-Prijedlog programa javnih potreba u predškolskom odgoju za 2018. godinu.
5. Prijedlog Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture u Gradu Cresu za 2018. godinu.
6. Prijedlog Programa održavanja komunalne infrastrukture za 2018. godinu.
7. Prijedlog odluke o dodjeli javnih priznanja.
8. Prijedlog rješenja o imenovanju predsjednice i članova Odbora za turizam.
9. Prijedlog rješenja o imenovanju predsjednika i članova Odbora za promet.
10. Prijedlog rješenja o imenovanju predsjednika i članova Savjeta za zaštitu prirode i očuvanje okoliša.
11. -Prijedlog odluke o financiranju kapitalnog projekta izgradnja, rekonstrukcija i sanacija javnih lokalnih i nerazvrstanih cesta, te gospodarskih i poljoprivrednih prometnica na području Grada Cresa.
-Prijedlog odluke o financiranju kapitalnog projekta izgradnja, rekonstrukcija, sanacija, uređenje i opremanje komunalne infrastrukture vodoopskrbe i odvodnje otpadnih i oborinskih voda.
-Prijedlog odluke o financiranju kapitalnog projekta izgradnja i rekonstrukcija javne rasvjete.
12. Prijedlog za opoziv predsjednice Gradskog vijeća.
13. Izbor predsjednika Gradskog vijeća.Jednoglasno je usvojen zapisnik sa 6. sjednice Gradskog vijeća koja je održana 29. studenog 2017. godine.
Ad. 1. Aktualni sat
Marčelo Damijanjević ponovio je pitanje sa prošle sjednice koje se odnosi na održavanje javne rasvjete. Problem je sada što cijela ulica na Melinu ne svijetli i to je sigurnosni problem. Ne može se na popravak čekati tri, četiri dana. Takve stvari se popravljaju u roku odmah. Što se poduzima da se popravci javne rasvjete izvrše što prije?
Oliver Filipas postavio je sljedeća vijećnička pitanja:
Upozorio je da na Melinu II i III već više dana nema javne rasvjete te upitao kada će se u Belom postaviti dva rasvjetna tijela koja su već davno obećana?
Zatražio je od Gradonačelnika informaciju u vezi projekta dužotočne šetnice Porozina – otok Ilovik.
Natalija Marelić Tumaliuan ponovila je pitanja sa sjednice održane u 10. mjesecu na koja još uvijek nije dobila odgovore. Prvo se pitanje odnosi na veterinarsku ambulantu u Cresu. Što se poduzima u vezi toga, nešto je odgovoreno ali nema ništa dalje, do kada će se čekati rješenje problema. Isto tako nije dobila odgovor na pitanje na koji je način Grad pomagao poduzetnicima u proteklom razdoblju. Svi rokovi za odgovore su istekli i zatražila je da se na ta pitanja odgovori.
Kristijan Jurjako istaknuo je da će se na problemu saniranja javne rasvjete poraditi i da će se od ovlaštene pravne osobe zatražiti da se što prije izađe na teren, a u krajnjem slučaju preispitati će se njihov rad i ugovor koji imaju s Gradom, te će se poduzeti određene mjere. Što se tiče projekta dužotočne šetnice Porozina - otok Ilovik, to je projekt OTRA-e s namjerom da se povežu svi stari putevi od vrha Cresa do otoka Ilovika i prva faza bila bi od Tramuntane do neselja Cres, uz odvojke koji bi vodili do određenih pastirskih stanova. Ideja vodilja bila je da ljudi ne šeću cestama, već da se kreću tim starim putevima. U projekt se uključila i Turistička zajednica Malog Lošinja. Na ostala pitanja dati će pismene odgovore, na što je vijećnica Natalija Marelić Tumaliuan izrazila svoje nezadovoljstvo jer je tražila usmene odgvore na svoja pitanja.
Ad. 2.
Katarina Vitić upoznala je vijećnike s informacijom da je ona prošla edukaciju za voditelja dječjeg gradskog vijeća te je prisutne kratkom prezentacijom upoznala sa izborom članova dječjeg gradskog vijeća, kao i sa djelovanjem dječjih gradskih vijeća na primjeru drugih gradova i općina.
Ad. 3.
Nada Kremenić obrazložila je Prijedlog odluke o drugim izmjenama i dopunama Proračuna Grada Cresa za 2017. godinu.
Marčelo Damijanjević je otvarajući raspravu istaknuo da će on i njegovi nezavisni vijećnici podržati rebalans prvenstveno radi vrtića, kako već prema medijskim natpisima, nitko ne bi ostao bez posla i plaće. Mišljenja je da bi trebalo više komunicirati kada se pripremaju i donose ovakvi dokumenti, pa ne bi dolazilo do ovakvih situacija.
Jadranka Blatt osvrnula se na ono što se događalo proteklih dana, od posljednje sjednice Gradskog vijeća. Ti su događaji potaknuli i saznanja o novim informacijama, zbog kojih, da su prezentirane na prošloj sjednici, ne bi došlo do ovakvih nesporazuma. Ona je prilikom prošlog glasovanja bila suzdržana zbog brisanja kapitalnih investicija jer je rebalansom povećana potrošnja a smanjene su investicije. Činjenica je da je netko debelo zakasnio jer je ovo trebalo biti odrađeno u 9. mjesecu, kada je Upravno vijeće vrtića donijelo odluku o zapošljavanju novih djelatnika. Isto tako je bitno naglasiti da se usvajanjem ovog rebalansa, vrtiću podiže nadstandard jer zna se na koliko djece dolazi logoped. Što se tiče potpora poljoprivrednicima, bilo bi bolje da se ta sredstva uvrste u određeni fond za štete od divljači i da se u to rješavanje divljači krene kako treba, jer to je najveća prijetnja poljoprivredi.
Oliver Filiaps istaknuo je da je vidljiva naknadna pamet određenih vijećnika u odnosu na prošlu sjednicu kada su bili potpuno drugačiji komentari, a radi se o identičnom rebalansu.
U raspravi su još sudjelovali Dragan Medarić, Josip Pope i Patris Salković.
Nakon zaključene rasprave, jednoglasno je donesena sljedeća
Odluka:
Usvaja se Odluka o drugim izmjenama i dopunama Proračuna Grada Cresa za 2017. godinu. Odluka o drugim izmjenama i dopunama Proračuna Grada Cresa za 2017. godinu objaviti će se u “Službenim novinama Primorsko-goranske županije”.
Ad. 4.
Nada Kremenić obrazložila je Prijedlog Proračuna Grada Cresa za 2018. godinu s projekcijom proračunske potrošnje Grada Cresa za period 2018. do 2020. godine sa pratećim aktima: Odlukom o izvršavanju Proračuna Grada Cresa za 2018. godinu, Prijedlogom Programa javnih potreba u sportu za 2018. godinu, Prijedlogom programa javnih potreba u kulturi za 2018. godinu i Prijedlogom programa javnih potreba u predškolskom odgoju za 2018. godinu.
Natalija Marelić Tumaliuan predložila je sljedeće amandmane na Prijedlog proračuna:
1.Amandman:
Smanjenje stavke “Službena putovanja” za 20% (sa 60.000,00 kn na 48.000,00 kn)
Smanjenje stavke ”Intelektualne i osobne usluge” za 10% (sa 130.000,00 kn na 117.000,00 kn)
Smanjenje stavke “Reprezentacija” za 20% (sa 90.000,00 kn na 72.000,00 kn)
Smanjenje stavke “Opskrba vodom- Nogometno igralište” za 15% (sa 70.000,00 kn na 59.500,00 kn)
Smanjenje stavke “Održavanje nogometnog igrališta” za 15% (sa 110.000,00 kn na 93.500,00kn)
Smanjenje stavke “Creski muzej- Plaće za redovan rad” za 5% (sa 416.000,00 kn na 395.200,00 kn)
Za umanjene iznose od ukupno 90.800,00 kn povećava se stavka “Poticanje razvoja gospodarstva i poduzetništva-Poslovni inkubatori i poticanje cjelogodišnjeg rada mladih poduzetnika”.
2.Amandman
Kroz izvore - javno privatno partnerstvo, EU fondovi i prihoda od poreza, u okviru Programa prostornog uređenja i unapređenje stanovanja” projektirati zgradu koja bi se gradila na gradskim terenima i sastojala bi se od najmanje 20 stanova.
U obrazloženju prvog amandmana navela je da umanjeni rashodi neće znatno oštetiti ili umanjiti radnu efikasnost Grada Cresa a prijedlog je da se za taj iznos od 90.800,00 kn financiraju poslovni inkubatori i daju poticaji za cjelogodišnji rad mladim poduzetnicima kroz sufinanciranje rate za najam poslovnog prostora. Isto tako poticanjem poduzetništva povećali bi se neki drugi prihodi poput poreza, komunalnih naknada i sl.
Za drugi amandman je navela da bi iz navedenih izvora trebalo planirati sredstva za ulaganje u unapređenje stanovanja, te po povoljnijim uvjetima prodavati i davati u najam gradske stanove obiteljima na otoku. Grad bi osnovao posebno povjerenstvo koje bi propisalo i sastavilo kriterije za kupnju i iznajmljivanje stanova. Smatra da je ovo kapitalno ulaganje, ulaganje u obnovu demografske slike otoka što bi na kraju rezultiralo i samim napretkom otoka.
Sjepan Vodenac je u ime kluba vijećnika HDZ-HRAST, podnio sljedeće amandmane na Prijedlog proračuna:
1.Amandman
Povećanje stavke “komunalni doprinos“ za 500.000,00 kn i za isti iznos uvećati stavku “izgradnja komunalnih objekata i cesta”, pozicija 71 „pristupne ceste“.
2.Amandman
Povećanje stavke „prihodi od prodaje zemljišta“ za 1.350.000,00 kn i polovicu tog iznosa investirati u pripremu dokumentacije za gradnju stanova na parceli pored Lučke Uprave gdje su planirani APN-ovi stanovi.
Za drugu polovicu iznosa uvećati “program gradnje komunalnih objekata”, pozicija 76, “Melin – izgradnja prometnice SU2/OU7 I faza”.
3.Amandman
Smanjenje stavke “naknade za rad dogradonačelnika”, za 24.000,00 kn te da se taj iznos iskoristi za plaću osobe koja bi radila u novoosnovanom uredu za poticaj poduzetništva.
4.Amandman
Smanjenje stavke Creski muzej, “plaće za redovan rad” za 25% tj. za 104.000,00 kuna te da se ista svota uloži u plaće u uredu za poticaj poduzetništva.
5.Amandman
U glavi 13005 “Creski muzej”, ekonomska klasifikacija 3111 “plaće za redovan rad” predlaže da se iznos uveća za onoliko koliko stavka „prihodi od pruženih usluga“ prijeđe očekivani iznos od 20.000 kuna.
6.Amandman
U glavi 12001 Upravni odjel za proračun i financije, komunalni sustav i prostorno planiranje, program 2011 „javna uprava“ predviđeni iznos od 3.787.000,00 kuna umanjiti za 5% (189.350,00 kn) i isti iznos usmjeriti u glavu 13001 Ured grada, program 4011 “promicanje sporta” i iskoristiti za izradu idejnog projekta, troškovnika te akcijskog plana za izgradnju višenamjenske sportske dvorane s bazenom i ostalim sportskim sadržajima.
Za predložene amandmane dao je sljedeće obrazloženje: Ulaganjem u pristupne ceste Grad Cres bi na više načina stimulirao gospodarstvo te samim time vratio uloženi kapital. Potaknula bi se prodaja zemljišta, gradnja i prodaja stanova a cijene stanova postale bi pristupačnije. Grad bi zaradio od prodaje nekretnina, komunalnog doprinosa i dugoročno od komunalne naknade. Za drugi amandman smatra da bi se stavka od prodaje zemljišta višestruko realizirala ako se ide u prodaju zemljišta koje je spremno za prodaju te da se ta sredstva ulože u izradu dokumentacije za izgradnju stanova pored Lučke kapetanije pod uvjetima javno privatnog partnerstva a za ostatak novca bilo bi dobro uložiti u pristupnu cestu za POS-ove stanove. Za amandmane 3. i 4. obrazloženje je da bi dogradonačelnik i predsjednik Gradskog vijeća trebali imati jednaku financijsku nadoknadu za svoj rad. Što se tiče Muzeja isti je otvoren za javnost pola godine pa smatra poštenim da za tih pola godine djelatnici te ustanove primaju punu plaću, a za dio godine kad je muzej zatvoren za javnost, pola tog iznosa. Sredstva bi se pretočila u ured za poticaj poduzetništva koji je prijeko potreban svim poduzetnicima, a pogotovo onima koji tek kreću u te vode. Isto tako za amandman br. 5 istaknuo je da bi njegovim prihvaćanjem bila pružena mogućnost djelatnicima Muzeja da iskoriste svu svoju kreativnost uz više izložbi i bogatiju kulturnu scenu. Za amandman br. 6 istaknuo je da je od izuzetnog značaja za razvoj društvenog života, sporta i turizma, gradnja višenamjenske sportske dvorane. Smatra da se razboritim i ekonomičnim upravljanjem troškova u javnoj upravi ovaj iznos može uštedjeti kako bi se uložio u nešto što generacije cresana priželjkuju.
Jadranka Blatt predložila je sljedeće amandmane na Prijedlog proračuna:
1.Amandman
Smanjenje stavke “naknade za rad gradskog vijeća” za 74.000,00kn
Smanjenje stavke “reprezentacija” za 40.000,00kn
Smanjenje stavke “suradnja s JLS” za 15.000,00 kn
Povećanje stavke “gradnja komunalnih objekata: Cesta KP4” za 55.000,00 kn
Povećanje stavke “dječji vrtić Girice Cres, Program:Predškolski odgoj, Aktivnost Ostali materijal –didaktika” za 74.000,00kn
2.Amandman
Upravni odjel za proračun i financije, Program:Javna uprava, Aktivnost: Stručne službe “Plaće za redovan rad” smanjenje mase za zaposlenike za 5% te gradonačelnika za 10% ukupno cca 120.000,00 kn
Smanjenje stavke: “materijalni troškovi – usluge promidžbe i informiranja” za 50.000,00 kn
Povećanje stavke “Zaštita okoliša - zaštita standarda na selu: fond za štete od divljači” na 170.000,00 kn
3.Amandman
Povećanje stavke “prihod od prodaje nefinancijske imovine” i to prodajom suvlasničkog dijela nekretnine na Grabru cca 800 m2 i parcele u turističkoj zoni na Grabru cca 1600m2, cijena cca 160 Eura/m2, za cca 2.880.000.00kn
Povećanje stavke “gradnja komunalnih objekata” Aktivnost: izgradnja komunalnih objekata i cesta-priključna cesta Grabar za 900.000,00 kn
Povećanje stavke za cestu KP4 za 300.000,00 kn
Povećanje stavke za cestu Melin SU2 za 1.000.000,00 kn
Uvrštenje stavke za izgradnja cesta OU 53 i 52 /probijanje/ - 200.000,00kn
Cesta OU 10 - trasiranje i probijanje - 150.000,00 kn
Povećanje stavke “priprema zemljišta” – otkup zemljišta na trasi ceste Melin SU 3 za 330.000,00 kn
4.Amandman
Predlaže da se u Program kapitalnih ulaganja uvrsti opisno projekt Grabrovice kao potpora investitoru za izmjene prostornog plana višeg nivoa a nakon toga i prostornog plana nižeg reda.
U obrazloženju je navela da je i ovaj Proračun za 2018. usmjeren prema potrošnji umjesto prema razvoju. U ovom Proračunu nema obećanja koja je dala koalicija. Osnovna je svrha zadovoljiti potrebe građana a naši građani žele kvalitetniju uslugu. Predloženi amandmani usmjereni su na investicije, te na smanjenje nekih troškova i raspored tih sredstava na kapitalne prihode. U amandmanima se predlaže smanjenje naknada vijećnicima na bruto 350 kn i predsjedniku vijeća na 3.500,00 kn bruto, te usmjeravanje tih sredstava za nabavku didaktičke opreme za vrtić. Isto tako predlaže se smanjenje i racionalizacija troškova reprezentacije i suradnje sa JLS koji su neracionalno visoki u usporedbi sa drugim gradovima, a ta sredstva usmjeriti na program gradnje ceste KP4 koju investitor čeka već dugi niz godina. Za drugi amandman obrazložila je da u cilju racionalizacije troškova treba izvršiti reorganizaciju gradske uprave na način da se ustroji jedinstveni upravni odjel umjesto dosadašnja dva, kako je i zakonom predviđeno, da se smanji koeficijent gradonačelnika od 4,26 na 3,84 kako bi ta plaća bila u granicama primanja ostalih dužnosnika u jedinicama sa 3000 stanovnika. Usluge promidžbe i informiranja su vrlo visoke pa se predlaže smanjenje a sredstva usmjeriti u zaštitu standarda na selu na način da se osnuje fond sa kriterijima za obeštećenje OPG-a i građana za štete od divljači. Treći amandman predlaže iz razloga što bi se izgradnjom priljučka koji vodi do parcele u suvlasništvu investitora i Grada omogućilo stavljanje parcele u suvlasništvu Grada u funkciju. Isti prilključak otvara mogućnost stavljanja u funkciju I druge parcele u turističkoj zoni. Dobivena sredstva mogu se dalje ulagati u druge ceste a time i stavljanje građevinskog zemljišta u namjenu. Prednost u izgradnji prometnica trebale bi imati one koje otvaraju građevinske parcele u vlasništvu Grada. Četvrti amandman predložen je samo opisno ali smatra da ideju treba podržati u smislu izmjene prostorno planske dokumentacije.
Dragan Medarić predložio je da se za prometnicu KP4 osigura još 50.000,00 kn. Predloženih amandmana ima jako puno i radi se o velikim izmjenama pa ne zna kako će vijećnici o njima raspravljati.
Marčelo Damijanjević je predložio da se prostorno planska dokumentacija poveća za 70.000,00 kn a da se u prihodima poveća stavka za legalizaciju. S obzirom da je u tijeku izmjena prostornog plana te početak izrade urbanističkog plana smatra da će taj iznos biti dovoljan za početak.
Fiorenco Pinezić istaknuo je da će podržati predloženi Proračun za 2018. godinu.
Josip Pope zahvalio se na uvrštenju amandmana kojega je predložio na prošloj sjednici a odnosi se na osiguranje sredstava za energetsku obnovu škole.
Oliver Filipas je istaknuo da je trebalo prije raspravljati o ovim prijedlozima a ne da se ovako prezentiraju na sjednici bez materijala. Ako se već vijećnici koji su predložili amandmane nisu mogli dogovoriti s gradonačelnikom mogli su ih raspraviti s ostalim vijećnicima.
Stjepan Vodenac istaknuo je da se opet pokušava obmanuti javnost tvrdnjama da amandmani nisu u roku. Prema Poslovniku amandmane se može predati do završetka rasprave o Proračunu.
Jadranka Blatt istaknula je da je prikupljala podatke za amandmane, iako od gradske uprave nije dobila sve podatke i zna kakav će utjecaj i kakve će posljedice ovi predloženi amandmani imati.
Lino Sinčić pozdravio je uvrštenje u Proračun uređenje šetnice Lungomare i Dražica iz stavke za pomorsko dobro, odnosno izradu dokumentacije za javnu rasvjetu na Dražici i za uređenje biciklističke staze na Lungomaru.
Samir Mujagić je istaknuo da je Proračun za 2018. dobar te da će ga podržati.
Prije glasovanja o amandmanima a nakon pojašnjenja Gradonačelnika i Nade Kremenić, Marčelo Damijanjević odustao je od svojeg amandmana s obzirom da su sredstva već predviđena u Prijedlogu proračuna.
Stjepan Vodenac odustao je od amandmana pod brojem 3., 4. i 5.
Gradonačelnik Kristijan Jurjako je, kao predlagač, prihvatio sljedeće amandmane:
- prvi i drugi amandman Stjepana Vodenca,
- dio šestog amandmana Stjepana Vodenca u dijelu koji se odnosi na izradu idejnog projekta za izgradnju višenamjenske sportske dvorane sa bazenom i ostalim sportskim sadržajima iz kapitalnih prihoda. Nije prihvaćen dio amandmana koji se odnosi na smanjanje sredstava za javnu upravu,
- drugi amandman Natalije Marelić Tumaliuan.
Gradonačelnik Kristijan Jurjako nije prihvatio amandmane vijećnice Jadranke Blatt i prvi amandman vijećnice Natalije Marelić Tumaliuan.
Nakon glasovanja o predloženim amandmanima utvrđeno je da
- sa 3 glasa “za”, 7 glasova “protiv” i 1 “suzdržanim” glasom nije prihvaćem prvi amandman vijećnice Natalije Marelić Tumaliuan,
- sa 3 glasa “za”, 7 glasova “protiv” i 1 “suzdržanim” glasom nije prihvaćen prvi amandman vijećnice Jadranke Blatt,
- sa 1 glasom “za”, 8 glasova “protiv” i 2 “suzdržana” glasa nije prihvaćen drugi amandman vijećnice Jadranke Blatt,
- sa 2 glasa “za”, 7 glasova “protiv” i 2 “suzdržana” glasa nije prihvaćen treći amandman vijećnice Jadranke Blatt.
Nakon zaključene rasprave, sa 9 glasova “za” i 2 glasa “protiv” donesena je sljedeća
Odluka:
Usvaja se Proračun Grada Cresa za 2018. godinu s projekcijom proračunske potrošnje Grada Cresa za period 2018. do 2020. godine sa sljedećim aktima: Odlukom o izvršavanju Proračuna Grada Cresa za 2018. godinu, Programom javnih potreba u sportu za 2018. godinu, Programom javnih potreba u kulturi za 2018. godinu i Programom javnih potreba u predškolskom odgoju za 2018. godinu. Usvojeni akti objaviti će se u “Službenim novinama Primorsko-goranske županije”.
Ad. 5.
Dubravka Fak obrazložila je Prijedlog Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture u Gradu Cresu za 2018. godinu.
Stjepan Vodenac istaknuo je da je već u nekoliko navrata bilo rečeno da će građevinska dozvola za POS-ove stanove biti do nove godine pa se pita zašto je sada sredina sljedeće godine na što je Dubravka Fak odgovorila da je tek u 7. mjesecu izrađen idejni projekt i da je danas došlo idejno rješenje. Prema postupku koji se još mora provesti, za građevinsku dozvolu biti će sredina sljedeće godine.
Oliver Filipas upitao je da li će sela u ovoj godini dobiti posude za odvojeno prikupljanje otpada na što je Neven Kruljac odgovorio da u Orlecu, Valunu i Zaglavu postoje posude za odvojeno prikupljanje a sljedeće godine ima još dosta obveza koje moraju temeljem Zakona i Uredbe ispuniti i oni kao Komunalne usluge i Grad Cres sa svojim normativnim aktima.
Fiorenco Pinezić upitao je da li postoji mogućnost da se na području Martinšćice postave nadzemni kontejneri. Neven Kruljac je odgovorio da je sad u planu postavljanje polupodzemnih kontejnera i ljudi su njima zadovoljni. Za svaku vrstu kontejnera treba imati posebne kamione i ne može se imati vozilo samo za područje Martinšćice.
Jadranka Blatt zatražila je pojašenje zašto su planirane prometnice SU2 i OU7 za milion kuna, što se s tim planira napraviti. Razumije da mora ići cesta SU2, ali zašto OU7 koja de facto ide uz dužinu parcele.
Kristijan Jurjako odgovorio je da bi se zgrada POS-ovih stanova izgradila ona mora imati pristupnu cestu, a OU7 je pristupna cesta za tu zgradu. SU2 nije pristupna cesta kao ni županijska cesta koja ostaje iza leđa zgrade.
Marčelo Damijanjević istaknuo je da oko izgradnje POS-ovih stanova ima još puno posla. Ako su troškovi za izgradnju infrastrukture oko 6 miliona kuna, to su sredstva koja će se teško osigurati. Što je s ostatkom gradske parcele, moglo bi se prodajom tog dijela osigurati sredstva za izgradnju infrastrukture.
Nakon zaključene rasprave, jednoglasno je donesena sljedeća
Odluka:
Usvaja se Program gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture u Gradu Cresu za 2018. godinu. Program gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture u Gradu Cresu za 2018. godinu objaviti će se u “Službenim novinama Primorsko-goranske županije”.
Ad. 6.
Dubravka Fak obrazložila je Prijedlog Programa održavanja komunalne infrastrukture za 2018. godinu.
U raspravi u kojoj su sudjelovali Oliver Filipas, Dubravka Fak, Marčelo Damijanjević i Kristijan Jurjako iznesene su primjedbe da su pojedini dijelovi Cresa bili i više dana bez javne rasvjete, te da društvo koje s Gradom ima sklopljen četverogodišnji ugovor o održavanju javne rasvjete ne radi svoj posao kako treba i ne reagira na vrijeme te da ih na to treba upozoriti.
Nakon zaključene rasprave, jednoglasno je donesena sljedeća
Odluka:
Usvaja se Program održavanja komunalne infrastrukture za 2018. godinu. Program održavanja komunalne infrastrukture za 2018. godinu objaviti će se u “Službenim novinama Primorsko-goranske županije”.
Ad. 7.
Patricija Purić obrazložila je Prijedlog odluke o dodjeli javnih priznanja.
Josip Pope istaknuo je da je Odbor s obzirom na broj predloženih kandidata, mogao malo ozbiljnije shvatiti svoj posao.
Stjepan Vodenac složio se s vijećnikom Popeom, jer kandidiranjem velikog broja osoba gubi se na vjerodostojnosti i priznanja gube značaj.
Patris Salković je istaknuo da su neke osobe dobile priznanje a nije se gledalo na to da su i druge osobe u istom rangu, a nisu kandidirane ni dobile priznanje. I na to je Odbor trebao obratiti pažnju.
Oliver Filipas smatra da nije zakazao Odbor nego predlagači i nije u redu da se neka osoba kandidira za sva tri javna priznanja.
Marčelo Damijanjević je istaknuo da je on član Odbora za javna priznanja ali za zadnju sjednicu spletom okolnosti nije dobio poziv. Smatra da su zakazali predlagači i svaki prijedlog mora imati neko obrazloženje i po nekom se kriteriju nekoga kandidira. Ako se ove godine nije dodjelilo priznanje Frane Petrića, znači da je Odbor smatrao da nema kandidata odnosno da kriteriji za to priznanje nisu zadovoljeni. Ako ima više prijedloga ne znači da se svaki mora prihvatiti. Trebalo bi postaviti kriterije po kojem principu će se javna priznanja dodjeljivati.
Jadranka Blattt složila se s vijećnikom Filipasom i iznijela mišljenje da su ljudi pasivni i nezainteresirani za predlaganje. Smatra da bi udruge trebale više predlagati ljude koji rade za javno dobro a da Odbor ima jasne kriterije prema kojima će se dodjeljivati priznanja.
U raspravi su još sudjelovali Oliver Filipas, Marčelo Damijanjević i Josip Pope.
Nakon zaključene rasprave jednoglasno je donesena sljedeća
Odluka:
Usvaja se Odluka o dodjeli javnih priznanja. Odluka o dodjeli javnih priznanja objaviti će se u “Službenim novinama Primorsko-goranske županije”.U 18.00 sati predsjedavajući Patris Salković odredio je stanku u trajanju od 10 minuta
Sjednica je nastavljena u 18.10 satiAd. 8., Ad. 9. i Ad. 10.
Dragan Medarić, zamjenik predsjednice Odbora za izbor i imenovanja, obrazložio je Prijedlog rješenja o imenovanju predsjednice i članova Odbora za turizam, Prijedlog rješenja o imenovanju predsjednika i članova Odbora za promet i Prijedlog rješenja o imenovanju predsjednika i članova Savjeta za zaštitu prirode i očuvanje okoliša.
Bez rasprave, jednoglasno su donesena sljedeća
Rješenja:
1. U Odbor za turizam imenuju se: Jelena Sigović, predsjednica; Ana Toić, članica; Sanja Tomić, članica; Josip Pope, član; Raul Cvijetić, član; Tijana Ban Vrsalović, članica I Natalija Marelić Tumaliuan, članica. Odbor za turizam obavlja poslove u skladu s Odlukom o osnivanju Odbora za turizam. Ovo Rješenje objaviti će se u „Službenim novinama“ Primorsko- goranske županije.
2. U Odbor za promet imenuju se: Patris Salković, predsjednik; Damir Kučić, član; Dinko Damijanjević, član; Lino Sinčić, član; Marko Kaštelan, član; Dalibor Gabrić, član I Jure Anđelić, član. Odbor za promet obavlja poslove u skladu s Odlukom o osnivanju Odbora za promet. Ovo Rješenje objaviti će se u „Službenim novinama“ Primorsko- goranske županije.
3. U Savjet za zaštitu prirode i očuvanje okoliša imenuju se: Samir Mujagić, predsjednik; Ankica Dorčić, članica; Oliver Filipas, član; Željka Matovinović, članica; Maja Sepčić, članica. Savjet za zaštitu prirode i očuvanje okoliša obavlja poslove u skladu s Odlukom o osnivanju Savjeta za zaštitu prirode i očuvanje okoliša. Ovo Rješenje objaviti će se u „Službenim novinama“ Primorsko- goranske županije.
Ad. 11.
Nada Kremenić obrazložila je Prijedlog odluke o financiranju kapitalnog projekta izgradnja, rekonstrukcija i sanacija javnih lokalnih i nerazvrstanih cesta, te gospodarskih i poljoprivrednih prometnica na području Grada Cresa; Prijedlog odluke o financiranju kapitalnog projekta izgradnja, rekonstrukcija, sanacija, uređenje i opremanje komunalne infrastrukture vodoopskrbe i odvodnje otpadnih i oborinskih voda I Prijedlog odluke o financiranju kapitalnog projekta izgradnja i rekonstrukcija javne rasvjete.
Bez rasprave, jednoglasno je donesena sljedeća
Odluka:
Usvajaju se Odluka o financiranju kapitalnog projekta izgradnja, rekonstrukcija i sanacija javnih lokalnih i nerazvrstanih cesta, te gospodarskih i poljoprivrednih prometnica na području Grada Cresa; Odluka o financiranju kapitalnog projekta izgradnja, rekonstrukcija, sanacija, uređenje i opremanje komunalne infrastrukture vodoopskrbe i odvodnje otpadnih i oborinskih voda i Odluka o financiranju kapitalnog projekta izgradnja i rekonstrukcija javne rasvjete.
Ad. 12.
Patris Salković pročitao je prijedlog za opoziv predsjednice Gradskog vijeća koji je potpisan od 5 vijećnika i to od: Marčela Damijanjevića, Lina Sinčića, Samira Mujagića, Josipa Popea i Fiorenca Pinezića. Utvrdio je da je prijedlog pravovaljan i u skladu s Poslovnikom.
Josip Pope je otvarajući raspravu istaknuo da je do ovog prijedloga došlo nakon analize dosadašnjeg rada Gradskog vijeća, komunikacije s Gradonačelnikom. Smatrali su da treba napraviti promjenu i razrješiti dosadašnju predsjednicu dužnosti. Ista grupa vijećnika predlaže Marčela Damijanjevića za predsjednika Gradskog vijeća.
Natalija Marelić Tumaliuan naglasila je smjena predsjednice i izbor istog predsjednika nije nikakva promjena. S Majom Sepčić kao predsjednicom, bila bi promjena. Ovo je politički dogovor i Majinim rušenjem se iznio Proračun.
Stjepan Vodenac je istaknuo da mu je poznato da je bilo trzavica između predsjednice i gradonačelnika ali smatra da je to bilo odlično za Grad. Dobro je imati oprečne stavove, to je pozitivno. Sada se vraćamo na staro na ono što su i vladajući pokušali na početku izbjeći, ali bolje je imati manje nepoželjnog partnera nego nepoželjnog partnera. Maja Sepčić se nije dala, imala je svoj stav kojega se držala. Ovo je čista politička trgovina između koalicije i nezavisne liste i neće pridonijeti razvoju Grada.
Fiorenco Pinezić iznio je mišljenje da je političko neiskustvo predsjednice razlog tome da suradnja i rad vijeća nije bio dobar. Stoga je odlučio podržati smjenu i izbor novog predsjednika.
Marčelo Damijanjević istaknuo je da nema ništa osobno protiv predsjednice. On ima iskustva u radu i potrebno je da se mladi ljudi uvode u politku, u javne službe, ali isto tako postoje neke stvari u finkcioniranju Grada koje moraju teći u kontinuitetu, odluke koje se moraju donositi i poštivati. Gradonačelnik je izabran i građani su rekli svoje. Suradnja mora postojati ako se želi ići naprijed i nešto napraviti. Ovo što se dešavalo od izbora pa do sada nije dobro. Mišljenja je da je dosta natezanja i da se mora se raditi. Prioriteti su oni koji su zacrtani prije izbora: POS-ovi stanovi, prostorno-planska dokumentacija i strategija razvoja poljoprivrede. Mišljenja je da vijećnici imaju dovoljno iskustva da mogu doprinijeti općem dobru i razvoju Grada.
Oliver Filipas je iznio stajalište Unije Kvarnera prema kojem su u 8. mjesecu podržali Maju Sepčić kao predsjednicu Vijeća, te smatraju da je zaslužila malo više vremena i neće glasati za njezin opoziv.
Jadranka Blatt iznijela je svoje mišljenje da je na početku bila i još je skeptična u pogledu toga da li će Maja Sepčić, s obzirom na svoj posao i druge obveze, moći vršiti dužnost predsjednice Vijeća. Iz moralnih razloga ne podržava rušenje predsjednice osobito jer nije prisutna na sjednici.
Kako je prema odredbama Poslovnika Gradskog vijeća za opoziv predsjednika potrebno provesti tajno glasovanje, Patris Salković odredio je vijećnike Dragana Medarića i Stjepana Vodenca za provedbu postupka glasovanja.
Nakon pripreme glasačkih listića i provedenog tajnog glasovanja utvrđeno je sljedeće:
- u glasačkoj kutiji bilo je ukupno 11 glasačkih listića,
- na 7 glasačkih listića zaokruženo je “za” prijedlog za opoziv predsjednice,
- na 4 glasačka listića zaokruženo je “protiv” prijedloga za opoziv predsjednice.
Patris Salković utvrdio je da je sa 7 glasova “za” i 4 glasa “protiv” Maja Sepčić razrješena dužnosti predsjednice Gradskog vijeća.
Odluka:
Maja Sepčić, dr.med., razrješuje se dužnosti predsjednice Gradskog vijeća Grada Cresa. Ovo rješenje objaviti će se u “Službenim novinama Primorsko-goranske županije”.Ad. 13.
Patris Salković pročitao je prijedlog za izbor predsjednika Gradskog vijeća potpisan od pet vijećnika i to od: Marčela Damijanjevića, Lina Sinčića, Samira Mujagića, Josipa Popea i Fiorenca Pinezića, u kojem se predlaže da se za predsjednika Gradskog vijeća izabere Marčelo Damijanjević.
Patris Salković odredio je vijećnike Dragana Medarića i Stjepana Vodenca za provedbu postupka glasovanja.
Nakon pripreme glasačkih listića i provedenog tajnog glasovanja utvđeno je sljedeće:
- u glasačkoj kutiji ukupno je bilo 11 glasačkih listića,
- na 7 glasačkih listića zapokruženo je “za”,
- na 4 glasačka listića zaokruženo je “protiv”.
Patris Salković utvrdio je da je za predsjednika Gradskog vijeća sa 7 glasova “za” i 4 glasa protiv izabran Marčelo Damijanjević.
Odluka:
Za predsjednika Gradskog vijeća Grada Cresa izabran je Marčelo Damijanjević. Ova Odluka objaviti će se u “Službenim novinama” Primorsko-goranske županije.
U 19.00 sati potpredsjednik Patris Salković zaključio je 7. sjednicu Gradskog vijeća.Klasa: 021-01/17-01/26
Ur. broj: 2213/02-01-17-30
Zapisnik sastavila
Patricija PurićPotpredsjednik Gradskog vijeća
Patris Salković
-
-
Meteo Cres
-
Linkovi